Wednesday, September 30, 2015

Majlis Kahwin Sepupu

Cuti sekolah dah pun habis. Macam biasalah,cuti sekolah dan kenduri tak dapat dipisahkan,ibarat irama dan lagu,isi dan kuku. Ihiikk.. Seriusly,cuti kali ni sangat memenatkan memenuhi jemputan kawen sedara mara. Kazen-kazen cik pulau dah kawen wehh.. Cik pulau akan citer satu demi satu sebab banyak  sangat kan. Almaklumlah,dah berzaman menyepi kan. Huhu..

18hb ,jumaat, 7 pagi ,cik pulau gerak balik dari johor. Dengan kuasa turbo, cik purple dipandu oleh pemandu rempit maka selamatlah cik pulau sampai ke kampung halaman dengan selamatnya pada pukul 5 petang. Alhamdulillah... Sampai je kat kampung, ziarah pulau sekejap memandangkan family tengah sembelih kambing untuk akikah anak saudara cik pulau esoknya.

Dah selesai  sembelih,kami sekeluarga bergegas ke tanah merah untuk akad nikah sepupu cik pulau. Dengan penat jauhnyya,ku gagahkan jua. Sebab majlis tu takleh jalan kalau takde cik pulau. Hahaha. Bolehhh gitu?? Gurauu jeee.. Bolehh jee jalan. asal ada pengantin,tok kadi,saksi,wali,.. Jalannnn... Dan alhamdulillah.. Dengan sekali lafaz. Sepupu cik pulau Hafiz dengan pasangannya Ayuni,sah bergelar suami isteri.. Tumpang bahagia untuk korang.

Esoknya,19hb majlis belah perempuan. Warna diraja. Kerrlaasss uolsss... Cantekkkk.. Alhamdulillah. Semuanya selesai dengan jayanya. 21hb pula majlis belah lelaki pulak. Berbaju biru pengantin dihiasi dengan pelamin yang cantek... Sukaa sangat.. Heee..

0 Pengomen Setia:

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget