Wednesday, August 1, 2012

UNIVERSITI RAMADHAN

Hari ni sangat penat... Taktau nape.. Mungkin sebab pagi tadi tak sahur kot. Bukan sengaja.. Tapi dah terbabas kan.. First time ni terbabas.. Harap-harap lepas ni takde lagi da kes terbabas ni.. Huhuhu..

Sedar tak sedar.. Dah hari ke 12 kita berpuasa kan.. Sedar tak sedar... Dah masuk fasa ke 2 pun kita bulan ramadhan ni.. Fasa keampunan... Sepatutnya dalam fasa ni, kita berusaha seboleh mungkin untuk mendapatkan keampunan Allah.. Perbanyakkan amalan.. 

Tapi apa yang berlaku.. Bila masuk fasa ke 2, saf solat terawih dah makin kehadapan.. Ni baru fasa ke 2. Bukan lagi fasa ke 3.. Kalau dah fasa ke 3 nanti taktau lahh...Hurmmm.. Tadi ada dengar ceramah daripada ustaz kat sekolah.. tentang keutamaan bulan ramadhan.. 

Yang mana keutamaan bulan ramadhan ni antaranya adalah puasa di bulan ramadhan ni adalah puasa sunnah Rasulullah, Bulan ramadhan ni merupakan bulan yang penuh rahmat, Doa pada bulan ramadhan ni adalah doa yang paling mustajab, Dalam bulan ni jugak ada malam lailatulQadar, Bulan yang diturunkan al-Quran, bulan ni jugak dapat melipatgandakan sunnah dan seterusnya dapat mengembangkan ukhuwah sesama umat islam..

Pernah dengar tentang UNIVERSITI RAMADHAN???

Tempoh : Sebulan bulan ramadhan
Kelayakan : Islam
Kursus yang ditawarkan : Berpuasa
Ijazah : TAQWA

Marilah kita sama-sama memohon untuk menuntut di UR ni... Mudah-mudahan kita semua mendapat keberkatan Allah SWT.. InsyaAlllah..

p/s : Terima kasih kepada semua yang telah mendoakan cik pulau sempena hari kelahiran cik pulau semalam.. Terima kasih semua...


Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget