Sunday, June 10, 2012

RINDU !!!!


Baru sehari sampai Bandar Penawar ni dah rindukan umah.. Rindu nak lepak tepi sungai depan umah sambil layan lagu jiwang.. Perhhh.. Dengan angin sepoi-sepoi waktu petang.. Di kala deruan ombak memukul tebing sungai yang tak lama lagi terhakis menghampiri teratak usang milik keluarga Pak Zain.. Hurmm... Alangkah damainya berada di pulau sendiri.. Memikirkan segala ketenangan tanpa sebarang kekusutan di minda ni.. Argghhh !!! Betapa jiwa ni menjerit merindui kampung halamanku..

Jiwa tak tenteram.. Hati runsing.. Dada sebak bila memikirkannya.. Tapi apakan daya, semuanya terpaksa ku telan.. Di saat kerinduan menghimpit sanubari, satu tanggungjawab yang perlu dipikul harus dilaksanakan.. Demi menjamin kesejahteraan semua.. Hanya doa yang mampu ku kirim, agar mereka sentiasa dirahmati Allah. Diberi perlindungan dan kesihatan yang baik, walau dimana jua mereka berada.. Biarlah angin malam  yang menyampaikan kerinduan ku di kala ini..

Hati sebak.. Tanpa sedar, kelopak mata bergenang dengan air jernih.. Turun mengalir membasahi pipi.. Hati menjadi sayu.. Betapa aku rindukan mereka.. Mereka yang sentiasa ada di sisiku di waktu suka dan duka..Mereka yang sentiasa hadir memberi ku kata-kata semangat di kala aku mengalami kekecewaan.. Mereka yang sentiasa hadir mengucapkan syukur di kala aku memperoleh kejayaan. Mereka yang sentiasa ada di sampingku walau apa jua keadaanku sekalipun.. Kerana mereka adalah keluargaku... Keluargaku dunia dan akhirat.. Keluarga yang tak akan ada gantinya.. Sayang dan rindu mereka.. Sob.. Sob.. Sob..


9 Pengomen Setia:

Pocket said... [Reply to comment]

rindu tu memang ada,
pasal ada rindu la,
terasa sayang...

layan jer rindu tu dulu..
nanti bila berjumpa kembali,
pasti manis tak hengat :D

hey!! talipon kan ada :_)

Iffah Afeefah said... [Reply to comment]

ai xde bende nk rindu

bsan cuti due mnggu

Anisa Hang Tuah said... [Reply to comment]

dear

nis pun rindu amak apak kat johor hm

nis pulak kat penang wuwuwuww

Anonymous said... [Reply to comment]

sabo la....bkan nye ko x bese jauh dr kg...hehe...cuma dh lama duk sana jd rasa attached blik...bkan ke bese mencari rezeki tmpt org..hehe.gd luck elin

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

rindu family jugak kalau berjauhan..huhu

siti kektus said... [Reply to comment]

awal2 ni rindu2 tu biasalah kan cp. nanti da lama2 ok punya. :))

YNA HERMOSA said... [Reply to comment]

mari kita jerit sama2!!!!!!!!!!!!

rindu kampungggggggggggg!!!!!!!!!!! hehehe

msredcheesecake said... [Reply to comment]

mereka tetap ada... tak kira di mana.... cuti nanti balik g k...

Citarasa Rinduan said... [Reply to comment]

cik pulauuuuuuuuuuuu

sabar dan matang sayang
moga dipermudahkan..
seius.,k.,ayu y dh beranak pihak dan berkawin..

still rindu pada ibuayah dikampung

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget