Wednesday, May 2, 2012

Mungkin ke benda ni terjadi eh??

Sekarang ni tengah sibuk membaca novel HIKAYAT CINTA karya Ratu Bulan... Hehehe... Jangan taktau, cik pulau kalau dah baca novel memang tak ingat benda lain dah.. Cuma sekarang ni macam dah okey sikit la... Kalau tak, tengah duk mengajar pun baca novel.. Giler ke hape cikgu macam tu.. Huhuhu..

Okey. Bukan nak cerita pasal novel ke hape sebenarnya.. Tapi nak cerita pasal petunjuk dari Allah.. Orang kata, kalau kita buntu dalam membuat sesuatu keputusan tu.. Kita tanya Allah.. Kita buat solat istikharah.. Petunjuk dari Allah tu akan datang dalam pelbagai bentuk. Tak semestinya mimpi. Mungkin rasa hati.. Kita tenang dengan keputusan yang kita buat tu.

Tapi kan.. Cik pulau ada satu persoalan... Persoalan yang mungkin korang sume ada jawapannya.. Mungkinkah petunjuk tu Allah beri melalui orang lain??? Contohnya, macam orang lain yang dapat mimpi tu bagi pihak kita?? Orang lain yang dapat bayangan tu bagi pihak kita?? Mungkin ke benda ni terjadi eh?? Atau ianya cuma sekadar satu kebetulan???? 

Hurmm.. Korang yang mungkin lebih arif dalam benda ni mungkin boleh tolong cik pulau bagi pendapat... Hehehe.. Sebarang pendapat dan pandangan cik pulau terima.. ^^


 

11 Pengomen Setia:

Iffah Afeefah said... [Reply to comment]

Xtaw la ai yu

Cik Cura said... [Reply to comment]

Tak pastilah cik pulau. Tapi pendapat saye mungkin boleh. :-)

N-I-Z-A-M said... [Reply to comment]

takpnah tau plak. kenapa? cik pulau tgh dipersimpangan delima bak kata Nora utk buat keputusan ke?

p/s: sy pun suke bc novel gak. haks.

lieynanilaz said... [Reply to comment]

mungkin..

Hanis MY said... [Reply to comment]

Allah maha besar... tapi kak tok rajim dgr lg kes gitu, mitok sungguh2 insyaAllah dpt petunjuk dri Dia...

Sunah Sakura said... [Reply to comment]

yup..kadang2 Allah bagi petunjuk melalui orang lain yang dekat dengan kita..sebab tu kadang2 disarankan orang2 yang dekat dengan kita pun buat istikharah juga untuk kita... :)

aDisH.sHidA said... [Reply to comment]

alamak..tatau la jugak cik pulau....semoga semua nya dipermudahkan olehNya

happy eim said... [Reply to comment]

tak dpt nk bg pndapat..tak pernah dgr plak,,

tapi, maybe la kot..^^

Woofer Storm said... [Reply to comment]

tak tahu,,rujuk pada yang lebih pakar saudari..

#semoga ada jalan didepannya..amin2

kay_are said... [Reply to comment]

ntah r.. aku taktau.. cube ko g jumpe sape2 pastu ko tanye, ade tak die dapat ape2 petunjuk untuk ko =P

sissyira said... [Reply to comment]

salam

betul tu...
jalan dan petunjuk Allah ini ada pelbagai cara.
mungkin itu salah satu petunjukNya untuk kita ;)

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget