Sunday, March 18, 2012

Rombongan Apa????

Bila cik pulau cakap ada rombongan nak datang rumah semalam, semua ingat rombongan tu nak merisik la, meminang la, padahal bukan pun.. Saje je nak buat gempak semalam.. Memang betul pun ada rombongan datang semalam.. Dalam 5 buah kereta. Ada la dalam 20 orang. Tapi takde kaitan nak meminang or bertunang ke hape..

Rombongan tu hanyalah rombongan daripada insan yang baik hati datang untuk bagi sumbangan kepada penduduk di pulau chenta hati cik pulau ni. Mereka hanyalah insan biasa yang baik hati yang suka berkongsi rezeki mereka.. 

Honestly, cik pulau kagum dengan mereka.. Diorang sampai dalam kul 12..30 tengah hari. Plan asal katanya pukul 11.. Tapi atas sebab-sebab tertentu, masanya dah berganjak ke tengah hari.. Lepas je diorang makan mee goreng and air kelapa muda, diorang pun ziarah rumah ke rumah... Lepas je ziarah sume tu, makan nasi ler pulak kat umah.. 

Memang penat.. Tipu la kalau cakap tak penat. tapi sebenarnya seronok.. Seronok bila tengok tetamu happy.. Lagipun diorang dah bagi sumbangan pada kita tu pun dah kira Alhamdulillah.. Ada insan yang baik hati macam diorang tu. Moga Allah murahkan lagi rezeki mereka...

6 Pengomen Setia:

ZYASH said... [Reply to comment]

=P.. Alhamdulillah...btw...love ur quote la....

Mawarni said... [Reply to comment]

ooooo...haha..suspend jah.....

NadiRah said... [Reply to comment]

hahah...saspender jer...

mas saari said... [Reply to comment]

alah buat suspen je cik pulau ni...hehehee

aDisH.sHidA said... [Reply to comment]

hhahaha...akak pun pernah gak mcm tu..tp xde la kata rombongan..gtau ada org nak dtg umah...sekali amik kena la soal...kihkih

shafiq said... [Reply to comment]

he3 , best g situ , nyaman jer hidup .. :DD ,

p/s: hehe , baru jumpa blog nih ,, ish3 ,

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget