Monday, March 26, 2012

Kenapa Yer???

Kenapa yer?? 
Kita sanggup tengok berpuluh-puluh episod drama korea sampai sanggup tak tido malam, 
tapi tak mampu nak habiskan 30 juzuk al-quran..

Kenapa yer??
Kita sanggup khatam beberapa kali novel yang tebalnya beratus-ratus malah ada yang beribu-ribu muka surat dalam masa sehari, 
sedangkan nak khatam senaskah al-quran tu pun kena tunggu bulan Ramadhan, 
paling dashat lagi bila amek setahun untuk khatam al-quran..
Tapi itu lebih baik daripada tak langsung..

Kenapa yer??
Kita sering rasa bosan dan mengantuk bila baca buku-buku agama dan sirah-sirah nabi,
tapi bila majalah Ujang, Utopia, REMAJA, Urtv... Mata yang nak pejam pun boleh celik lagi..

Orang lain tak mampu nak jawab persoalan ini melainkan hati kita sendiri yang ada jawapannya... Entry ni tak lain dan tak bukan, tuju untuk diri sendiri.....^^


Why

p/s : Nak beli enpon baru... Tapii...... hurmmm..

5 Pengomen Setia:

shafiq said... [Reply to comment]

hurmm , banyak sangat yang malas dari yang rajin.

Iffah Afeefah said... [Reply to comment]

Teraseee

erm betol tu

kne muhasabah dri

Diana @ bilakukatacinta said... [Reply to comment]

yang no 1 ahkak sgt2 setuju..aktibiti mnuntun citer korea tanpa kesudahan smpai ke pagi masih dipraktikkan sehingga kini..teguh tau? tp bila baca quran..baru 20 ayat dah mula goyah..hehe...

' Manusia..manusia '

pss: sambil geleng kepala

mas saari said... [Reply to comment]

nasiblah tak layan drama korea dan baca novel banyak2... hehehee

tapi mmg akui kadang2 termiss gak baca al-quran!

Hanis MY said... [Reply to comment]

peringtan yg bagus... dpt gaji nati belila enpom baru...

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget