Wednesday, February 29, 2012

Daku Dipermainkan Oleh Dia....

Mintak maap,. Mintak ampun.. Tak sempat sungguh nak hupdate blog ni.. Balik je dari Terengganu semalam , terus je tido yu.. Penat teramat.. Walaupun bukan cik pulau yan drive, tapi penatnya tetap terasa sebabnya cik pulau memang pening kepala tahap gaban kott semalam. Sampai telan jugak la panadol sebijik dua. Huhuhu..

Nak cerita pasal intebiu semalam la.. Alhamdulillah.. Semuanya berjalan lancar. Biasalah tu adat intebiu kan. Ada yang boleh jawab, ada yang tak boleh, so semuanya tawakkal jelah. Rezeki tu sume kat tangan Allah kan. Tak gitu?? Tapi yang paling takleh blah teruk jugak cik pulau di"permainkan" oleh dato' tu.. Adoiii.. Itulah, gara-gara ikut nasihat member suruh "angkat bakul" kan, terpaksalah terima semua ni. Hahaha.

Dato' : Okey.. Perkenalkan diri..

cik pulau : Nama saya bla...bla.. bla.. Saya tinggal di Kg. Pulau Dollah,...

Dato' : Pulau???

cik pulau : Yaa.. Kena naik bot.. *dia pun angguk* Saya memilih kerjaya guru sebab saya rasa saya layak menjadi guru sebab kelebihan yang ada pada saya ni yang bersuara lantang. Lagipun, saya jugak agak garang. Sebab kan saya tengok, cikgu-cikgu matematik semuanya garang-garang.. Bla... Bla... bla.. Lagi satu, masa saya kecik-kecik dulu, atuk saya suka usap kepala saya pastu cakap yang ni sorang ni cikgu.. yang ni sorang ni cikgu. So, dari kecik lagi memang saya dah tertanam nak jadi cikgu.

Dato' : Ooo. Kalau suara awak lantang, kenapa awak tak mintak askar je?

cik pulau : Sebab ketinggian saya tak mencukupi. * jelas terserlah diorang gelakkan cik pulau. Sampai hati.... *

Dato' : Kamu semua hafal ke Falsafah pendidikan kebangsaan?? 

Semua angguk.. lima orang semuanya.

Dato' : Kalau semua hafal, kita mintaklah yang bersuara lantang tu jawab."Sambil jeling-jeling and senyum kat cik pulau.

cik pulau : Dengan konfidentnya pi jawab.. bla.. bla.. bla..

Huhhh.. Takleh nak ingat cara dia cakap tu, perli habess kott dengan gaya dia sebut yang bersuara lantang tu.. Malu sungguh.. Tapi takpelah, sekurang-kurangnya dia ingat cik pulau kan.. Budak yang dia duk perli-perli tu.. Hahaha.. Malas nak ingat balik.. Hehehe..

Tapi kan.. Tapi kan.. something happened masa on the way balik tu.. Nasib baiklah Allah selamatkan kami bertiga. Tuhan tu Maha Kaya kan.. Banyak sungguh dugaannya.. Orang kata, kalau dugaan banyak, maksudnya Allah nak bagi sesuatu yang lebih baik lagi. InsyaAllah la kan. Manalah tau, Allah akan permudahkan segala urusan cik pulau kelak. Dapat posting kat sini ke. Kan?? hehe.. 

Ehmm.. Okey,, Tengok la apa yang jadi pada tayar kereta kitorang..


p/s : Tadi kan.. Maa, abah and anak buah datang sini (kuaters) nak jenguk anak dia ni.. Terharu tau. Sanggup datang dari jauh lagi.. Dah la siap bawak lauk and bekalan. Maklumlah, weekend ni kan sekolah. so cik pulau tak balik la umah. Thank you Maa.. Abah.. Love yu..

5 Pengomen Setia:

PReDicToR said... [Reply to comment]

lame sgguh x mlawat sahabatku yg bersuara lantang ini (~_^)

Amirah Adnan said... [Reply to comment]

mek.. u kijo mano doh?

Hafizin Jamil said... [Reply to comment]

comel tayar tuh..haha

mas saari said... [Reply to comment]

mesti cik pulau ni cikgu yang garang kan? heheheee

lieynanilaz said... [Reply to comment]

ala Dato tu saja nak uji...cikgu mestilah kena tahan diuji...:)

saya doakan agar cik pulau ada rezeki untuk menjadi pendidik..

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget