Monday, January 23, 2012

Mutiara Kata #8

Orang yang tidak memiliki cita-cita seperti burung tanpa sayap. 
-Peribahasa Inggeris-

Yerr.. Tentunya kita tahu kan yang burung tu spesis yang boleh terbang.. Terbang pun gunakan sayap. Macam mana nak terbang kalau dah takde sayap. Sama macam kita lah, tak berguna kalau hidup kita tanpa cita-cita. Sekurang-kurangnya hidup kita ni perlu ada cita-cita... Tercapai atau tidak itu dah jadi hal kedua. Yang penting adanya cita-cita.

Apa cita-cita kita?? Tanya diri kita sekarang. Hurmm.. Cik pulau pun ada cita-cita. Cuma buat masa sekarang, masih belum tercapai. Hanya doa dan berserah kepada Yang Maha Mengetahui.. DIA Maha Tahu apa yang terbaik buat hambaNya. 

Haaa.. Korang nye cita-cita apa??? Nak beli kereta baru? Nak beli ipad baru? Ke nak dapat bini baru? Errr. Okey.. Yang ni bukan cita-cita. Hahaha

gambar mintak kat pakcik google

p/s : Tengah bertungkus lumus siapkan video untuk dinner malam esok.. Huhuhu..

4 Pengomen Setia:

Si GaJus!!!= said... [Reply to comment]

moga cita-cita tercapai yerr.. :)

Iffah Afeefah said... [Reply to comment]

cte2 ai ape eh

mas saari said... [Reply to comment]

kadang2 kehendak melebihi cita2..

Hanis MY said... [Reply to comment]

eh pandanya wak bidio... nati wak bidio kak etek deh hehe... koya sungguh...

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget