Tuesday, January 10, 2012

Encik.. Jangan saman saya !!!

Jerit la macam mana pun.. Kalau dia nak saman tu. Tetap jugak kena saman.. Kan??? Ni bukan kes cik pulau pun okeyy.. Tapi memang ada kena mengena dengan cik pulau jugak la kan sebab adik lelaki bongsu cik pulau ni kena saman dengan polis. 200 hengget okeyh..

Sejak bila ler pulak polis ni rajin nak buat sekatan kat kawasan kampung ni. Tak pernah dibuat kot sebelum ni. Kesalahannya sebab tak pakai helmet. Bukan takat adik cik pulau tu je. cik pulau sendiri pun memang bukan spesies yang suka pakai helmet pun.

Apatah lagi kalau naik motorsikal tak sampai 5 minit, dah sampai tempat yang dituju. Apa orang cakap. Setakat sekangkang kera tu kan, memang tak pakai ler helmet. Sama la macam adik cik pulau ni haa.. Jarak dengan sekolah tak sampai 5 minit punn.. Pergi sekolah naik motor, tetibe pulak lalu depan abang-abang polis ni kan, terus ler kena saman enko. Kena bayar sebelum 24 hb ni. Haihh.. Sebelum raya cina tu.. Cari duit lebih ea bang? 

Hurmm.. Tapi salah tetap salah la kan. Lepas ni kena hati-hati la kalau nak lalu situ. Kalau tak.. cik pulau pulak yang kena 200 hengget.. Terbang cenggitu je.. Nak dapatkan sesen dua tu pun bukannya senang. Ni pulak nak bagi kat diorang 200 hengget..ohh tidakk..

Adik suruh cik pulau yang bayarkan.. Memang tak la. Duit nak makan pun tak cukup. Takkan la nak bayar saman tuk dia kan.. Hohohoho. Mintak ampun.. Mintak maap ler dik... Mintak ngan abah.. Tak pun maa.. Tak pun mintak dengan abang yang baik hati di Brunei sana tu atau dengan kakak yang pemurah di Pahang tu.. Tak pun cuba je nasib dengan kakak yang  tengah mak buyung tu.. Kalau dapat ler.. Lalala~

policeman

p/s : Tak perlu berharap pada sesuatu yang belum pasti. Apa yang penting.. kita kena YAKIN dan percaya pada ketentuan yang Allah tetapkan buat kita. Sesungguhnya DIA lagi Maha Mengetahui..


4 Pengomen Setia:

Amirah Adnan said... [Reply to comment]

sebab adik laki..xleh nok kenyit mato ko polis tu..hahaha

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

ngan polis ni kena mengaku je salah.. kadang2 dia sejuk dia lepas.. husband akak sellau terlepas tau.. hahaha

sarah mohamad said... [Reply to comment]

HEHEH Adik saya pungg kena jugak hari tuu, tapi nasibb baik dia lepass.

Iffah Afeefah said... [Reply to comment]

y slh ttp slh kan

lau lembut ati ley la kasi can

tp bhye ade mne2

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget