Friday, January 6, 2012

Diam.. Diam.. dan Diam..

Salam Jumaat.. Malam ni dengar kata akan tak ada letrik sampai ke pagi esok.. Mungkin umah cik pulau ni pun terlibat jugak la kan.. Ada la tu TNB nak service pape.. Awal tahun ni kan.. 

Psstt.. Bukan nak cakap apa pun. Cuma satu benda yang cik pulau belajar beberapa hari ni.. Kalau ada orang tengah stress, mengamuk, lepaskan geram, membebel sana sini... Benda utama yang perlu kita buat. Hanya diam. Tak perlu kata ek.. tak perlu nak kata ohh.

Kalau dia marah kita, kita diam. Kalau dia sembur kita. Kita diam. Kalau dia duk bebel sana sini, kita tak payah nak menyampuk. Orang tengah panas kan.. Kalau kita pun panaskan lagi keadaan tu, ibarat simbah minyak pada bara api la. Meletop jadinya.

Lama-lama nanti, dia sejuk la tu.. Kalau mukanya berkerut empatbelas. Lepastu dia tentu boleh senyum. Betul dak? hehehe..


p/s : Berhati-hati bila berkata-kata.. Terlajak perahu boleh diundur. terlajak kata.. Habis tak terkata.


9 Pengomen Setia:

Anisa Hang Tuah said... [Reply to comment]

diam tak semestinya kalah.

mas saari said... [Reply to comment]

kalau tengah marah berdiam diri lebih baik sebenarnya!

Hanis MY said... [Reply to comment]

kalu geghey pun tehey jah... sabar tu key separuh dari iman...

Iffah Afeefah said... [Reply to comment]

diam tapi jgn biakan diri dpijak

deen azmee said... [Reply to comment]

diam diam ubi berisi.. diam diam besi berkarat.. (takda kaitan)

p/s: biarkan dia lepas dulu api kemarahan tu.. kita diam aja sudah.. tapi kalau tahap kaki tangan naik memang tak boleh diam dah.. hehehe..

Woofer Storm said... [Reply to comment]

sy selalu terlajak kata ni..heheee

IzwanIzzati Pretty Collections said... [Reply to comment]

betul..lebih baik diam bila org tgh marah. ^_^

Izzati,
www.izwanizzati.com

Myra Jay said... [Reply to comment]

Ye dengan diam itu adalah yg terbaik.

Myra Jay said... [Reply to comment]

Ye dengan diam itu adalah yg terbaik.

Related Posts with Thumbnails

KAKI GOSIP PULAU

Get this widget